Îmi place / nu-mi place

din seria lucrărilor practice individuale absolut geniale pe care trebuie să le întreprind în scopul executării temelor la facultă, aceasta, a opta, are să fie prima pe care o voi împărtăşi cu eterul

misiunea: scrieţi o pagină, bloc de text, cu lucruri care vă plac şi una cu lucruri care nu vă plac.

iacă:

Îmi place să aud râsete, să fiu singur şi să-mi opresc râsul de frică să nu par nebun, să elaborez în minte scheme complicate de bătăi sau evadări cu oamenii din jur, ciocolata caldă cu lapte, răsăritul în Bucureşti după o noapte albă, vanilia cu orice, benzile desenate, să-mi pierd timpul pe net, să zâmbesc necunoscuţilor în supermarket, partea rece a pernei, să încep o foaie nouă de caiet, să întorc butonul de la lift să arate ca un „d” în loc de „p”, mirosul de carte veche sau nouă, să nu răspund la telefon, să-mi închipui ce vroia să-mi spună cel ce mă suna, sucul de portocale, să deschid cutii şi ambalaje, să ascult muzică la căşti când sunt singur acasă, sunetul pe care îl fac metrourile noi atunci când frânează, mirosul de pâine proaspătă venit din piaţă până la geam, conspiraţiile şi anti-conspiraţiile, să ţin în mână pachete mici (unt, ţigări, etc.), să mă pierd într-o carte care-mi place şi să-mi pară rău că nu sunt eu acolo, vara iarna şi iarna vara, sunetul dintre creion şi foaie, să merg singur cu trenul, să surprind pe cineva uitându-se la mine, seara când în blocul de alături se văd aceleaşi lumini de la TV la mai multe apartamente, să intre cineva în cameră când cânt la chitară, să-i fac „inversiunea Bugs Bunny” verişoarei mele mai mici, să adorm, să aştept bufnitura după scârţâitul de roţi, să mă trezesc înainte să sune ceasul, să vină metroul în staţie în timp ce cobor scările, mirosul de cafea, vopsea şi eşapament de benzină, sunetele de modem, să pretind că nu-mi plac desenele animate, ţigările mentolate sau cu gust de cireşe, să mă pierd pe gânduri, vapoarele, să stau afară vara după ploaie, să ţin ritmul la orice melodie pe care o aud, corzi noi la chitară, pădurea, genţile, să stau câte o jumătate de oră în faţa raftului cu pixuri, să fumez o ţigară la geam, texas hold’em-ul, când stăteam sâmbete şi duminici în garaj cu trupa, să citesc teorii despre univers, dimensiuni şi alte lucruri pe care nu le-aş putea înţelege singur, să mă uit la filmuleţe cu accidente auto, facultatea, joculeţele de pe net, tricourile negre, să desenez în loc să fiu atent, dacă e foarte iute, să ascult pe alţii şi să tac, patul meu de-acasă, calculatorul vechi de zece ani, energizantele la sticlă de un litru, semnificaţiile tatuajului şi piercing-urilor, brichetele Zippo, iluziile optice, când mă trezesc sâmbătă dimineaţa şi realizez că pot dormi până la 1-2, să ascult obsesiv o melodie, să port şapcă, alimentele cu multe chimicale, să mă uit în oglindă, să-mi aduc aminte cum să scriu un program sau să rezolv o problemă la mate, când cineva îmi cere ajutor cu şi despre calculator, să nu mă comport conform vârstei, să mă plimb pe la raionul de jucării, să mă uit la lună prin binoclu, îmbrăţişările, să stau în balcon când plouă, să demontez lucruri şi să le ansamblez la loc, să confecţionez lucruri din jucării demontate, să-mi confecţionez autocolante, să desenez mini-animaţii pe colţul caietului, să-mi închipui că am voce, să realizez că am un deja-vu, ceai granulat cu gheaţă, să verific cutia poştală, izvorul cu apă rece de pe valea bunicilor, pisicile luptându-se pe o bucată de intestin de pui, sunetul secerii şi mirosul lucernei, mirosul de tapiţerie din maşina cea veche, cuiele bătute în movila de lut din curtea bunicilor, să folosesc bormaşina şi flexul, să mă joc cu focul, să scot vin din butoi, voci şoptite de fată, bătături în vârful degetelor de la prea multă chitară, când doi oameni se ceartă şi realizează că, de fapt, sunt de aceeaşi parte, mirosul de chibrit aprins, sunetul de hârtie ruptă, uleiurile de aromaterapie, narghileaua, ploile cu meteoriţi din vară, să număr timpul de la fulger la tunet, să-mi reglez programul de somn, să găsesc haine care îmi sunt prea mari, scorţişoară (cu măr şi biscuiţi), să strănut, să ascult sunetele sub apă, să scriu cu degetul pe geamul aburit, usturimea de la after-shave, bomboanele trase în cacao şi cele cu cireaşă şi alcool, banda cu tuş şi clopoţelul de sfârşit de rând al maşinii de scris, mirosul din aerisirea de la laptop, să iau totul de pe net, afinele, scările rulante, să scriu noaptea, să citesc la metrou, punctele de suspensie…

Nu-mi place să am picioarele ude, să merg la cumpărături şi să nu-mi cumpăr nimic, ca necunoscuţii să se aştepte să le cedez locul, când am o idee bună de text sau melodie şi o uit înainte de a o scrie, când aş mânca „ceva” dar nu ştiu ce, volumul dat prea tare, superioritatea idioţilor, să adorm cu lumina aprinsă, să-mi aranjeze altcineva lucrurile, nisipul lipit de tine când ieşi din mare, locurile aglomerate, să împart cotierele la cinema, să mă îmbrac prea gros/subţire, să mă lupt cu robinetul de la duş pentru temperatura perfectă, să mă trezesc panicat că a fost cutremur, să nu am cu cine vorbi, când cineva încearcă să mă facă să cred în zei şi alţi prieteni imaginari, când Murphy are dreptate, când mă surprind că iar am ajuns să mă uit la un filmuleţ despre machiaj, nu mă pot hotărâ niciodată dacă vreau sau nu să-mi las părul lung, uit mereu că nu mai am 18 ani, nu poate exista vreodată o apocalipsă zombi, astenia, nu voi putea fi astronaut, că nu-mi pot face webcomicul, când trebuie să mă bărbieresc, când toţi banii pe care îi mai am sunt de ajuns cât să-mi cumpăr lucrul pe care mi l-am dorit foarte mult, când oamenii presupun automat că sunt regizor, nu pot ţine după mine aparatul foto, ciorapii albi, prosoapele care nu absorb apă, să fiu gâdilat excesiv, să trezesc pe cineva, tratamentele cu apă şi sulf pe care le făceam când eram mic, să mă repet, când doi oameni vorbesc într-un loc zgomotos şi se trezesc strigând când zgomotul încetează, să mănânc atunci când sunt răcit, să nu ţin minte visele, albinele şi viespile sau orice gânganie zburătoare neidentificată, că reacţionez ca o şcolăriţă în prezenţa gângăniilor sus-menţionate, când nu sunt auzit de persoana cu care vorbesc, când nu aud persoana cu care vorbesc, sclipiciul, să mă trezesc cu soarele prăjindu-mi faţa, ca uneori să nu înţeleg nimic, chimenul, afişarea obesesivă şi făţarnică a religiozităţii, să mă trezesc atunci când nu vreau, să se „cuvină” ceva, epoca în care m-am născut (J), mâncarea care nu se încălzeşte cum trebuie la microunde, să am colţuri la unghii cu care să mă agăţ în orice textilă pe o rază de 20 km, numărul mare de farfurii şi pahare din bucătărie, că sunt şase-şapte canale standard cu fotbal şi nici unul cu muzică acceptabilă (mai puţin VH1, uneori), că oamenii nu pot comunica ceea ce vor tot timpul, tricourile roz pentru băieţi, sarmalele şi varza gătită, trotuarele din dale de beton, blocurile vopsite în culori tembele, brichetele cu protecţie anti-copii, plantele artificiale, să port costum, să fiu singurul om treaz, să aştept pe cineva stând afară, să fiu tratat ca un copil, manelele şi oamenii care mă urăsc pentru asta, artificiile date iarna, bluzele pe gât, materialele sintetice, sărbătorile „de cumpărat”, oamenii „care ie agramaţ-i şi dăştepţ”, oamenii care scuipă atunci când trec pe lângă tine, vânzătorii din piaţă, canalele TV care dau orice în afară de filme sau documentare (şi nici alea toate), tinerii sănătoşi care cerşesc, câinii vagabonzi (şi nici ăia domestici), camerele de supreveghere, sacoşele din plastic de proastă calitate, să dau mai mulţi bani pentru că „e de firmă”, magazinele second-hand, oamenii care sunt răi din principiu, mentalitatea de a aştepta „statul” să facă, să merg în vacanţă în acelaşi loc mai mult de doi ani la rând, isteria cu litoralul, paranoia românească legată de „curent”,compromisurile, moda, ecologismul, tânţarii invizibili, gândacii de bucătărie transformaţi în gândaci de dormitor, berea trezită confundată cu berea proaspătă, mâncarea lăsată în frigider care a generat atâtea forme de viaţă încât s-ar putea duce singură la gunoi, calendarul creştin ortodox de deasupra aragazului, zaţul din cafea, când ceri o cola şi îţi zice că are doar pepsi (care e tot o cola), când găseşti măsline cu sâmburi pe lângă cele fără sâmburi, când cineva te întreabă cât e ceasul şi arată cu degetul spre încheietură, să fiu obligat, să spun ceva ce nu trebuie, să mă plâng şi să mă repet.

Adendă, pentru că scrierea s-a desfăşurat în timpul nopţii şi am omis câteva lucruri:

Îmi mai place să construiesc machete de avioane şi alte lucruri mici care îmi lasă un strat de super glue gros de 5 mm pe vârful degetelor, martini bianco cu măsline, să meargă netul ca uns, să zac, cafeaua cu mult zahăr şi lapte… (neterminat)

Nu-mi place când e picat netul şi din cinci în cinci minute, plictisit, mă duc la calculator să stau pe net şi îmi aduc aminte că de asta eram plictisit în primul rând, când e stropit colacul de la budă, orice implică termenul „fizic”, babele care hrănesc câinii din faţa blocului (et caetera…)

sublim (lol)

Lasă un răspuns

