Poliţai, Polidrai, Poliviăr…

Povestire de iarnă cu dialog şi poliţişti:

În mijlocul pustietăţii îngheţate, pe un drum delimitat doar de munţi şi mai mari de zăpdă, staţionează o maşină de poliţie.

Înăuntru, la căldură, doi burtoşi freacă glorios menta. Unul doarme, celălalt citeşte benzile desenate din ziarul de azi. Pe bord, în suportul de pahare aburesc două cafele.

Poliţistul treaz se tot mişcă de pe o bucă pe cealaltă, mişcând incontrolabil din picior.

-Bă!

Celălalt tresare sforăind şi îl priveşte cu ochi somnoroşi.

-Bă, eu mă duc să mă piş.

-Mhmm…, spune indiferent şi adoarme înapoi.

Pişulică iese afară şi închide portiera. Frigul îl învăluie până la oase, iar el scoate un tremurat acompaniat de un nor de abur din gură.

Face câţiva paşi şi sare troianul de pe marginea drumului.

~*~

Cel din maşină doarme în continuare. Aerul cald care ţâşneşte din gurile de ventilaţie îi mângâie suav mustaţa încleiată de cafeaua dulce.

Deodată, o creatură mătăhăloasă deschide portiera, iar curentul rece, împreună cu fulgii care îl loviră pe pleoape, îl făcură pe şofer să tresară. Creatuara se apleacă să intre.

Panicat, mustăciosul poliţist se întinde după pistolul cu electroşocuri şi atacă odiosul atacator.

Colegul său întors din natură cade cu faţa în zăpada cu antiderapant, zvâcnind spasmotic.

-Pfai, să-mi bag…

Nimeni nu mişcă preţ de câteva clipe. Poliţistul căzut mai zvâcnea din când în când, iar şoferul căuta speriat alinare pe linia orizontului alb.

De jos se auzi o voce.

-Ăăăăâââîââîîîng…

-Ai păţit ceva?, întrebă poliţistul de la volan fără să se clintească.

-Ăăăăăîâîâîîîn pizda măăăă-ti…

-Hai, mă că eşti bine.

-Aăăăăââîââââjută-mă să mă ridic!

Şoferul îşi dă ochii peste cap şi deschide portiera. Îl ajută pe colegul său şi îl trânteşte în scaun ca pe un sac inert de cartofi. Se întoarce la locul său şi îşi suflă înfrigurat în pumni.

-De ce-ai tras, mă, boule, în mine?

-M-ai speriat, spuse el timid, privind îndărăt, pe geam.

-Cine puteam fi? Maica Tereza? Yeti? Mă-ta?

-E, hai… Ce? Am greşit şi eu.

-Ai greşit şi tu, spuse zeflemitor celălalt.

-Hai că te fac cu o gogoaşă caldă şi-ţi trece…

-O gogoaşă caldă. Ce prost mă crezi… Tot gogoşi mi-ai dat şi data trecută.

-Păi şi ce vrei? Aur?

-Nu, dar mă gândeam că o să mă îngraş dacă bag zi de zi gogoşi în mine…

Powered by Plinky

Lasă un răspuns

