Scrisoare fără alinare

A plouat astă noapte.

Pe seară m-a sunat un vechi prieten și bun coleg. Omul care mi-a promis că mă bate după ce terminăm a doișpea. N-a făcut-o. Dar m-a lovit cu altceva. În seara asta mi-a adus aminte că oricine și orice are un sfârșit. Așa e lumea asta.

Știi, eu mă gândesc la moarte. Mai mult decât trebuie, probabil. Dar, zău. Din câți am pierdut, niciodată n-am fost mai pierdut decât de data asta.

Nu știu de ce. De fapt, cred că știu. Și mă supără asta.

În primul și, cred, cel mai important rând, n-am mai dat mâna de prea mult timp. După anii ăia în care fumam țigară după țigară, zi după zi. Când ne rupeam plămânii cu Black Stone cu cireșe, la scări, la centrală. În haine de iarnă, cu ghiozdanele pe jos. Tu, eu și Octav. Nu știu ce s-a întâmplat. Am schimbat clasele în liceu și, de la WoW pe servere piratate în fiecare după-amiază, am ajuns să vorbim când ne vedeam. Rar. Puțin. Și niciodată n-am văzut nimic rău în asta. Și mă condamn. Pentru că îmi pare rău.

Și știu că tot ce scriu aici e puțin fără sens. Că e egoist. Că nu ajută. Dar ce ajută? Acum doar amintirile mai au folos. Și, în cazul ăsta, scriu aici ca să te țin mai bine minte. Altceva n-am putere să fac.

În al doilea rând, e absurd! Suntem mult prea tineri ca să ne apucăm să facem din astea. Știi? E păcat. Pentru că am fost aproape atâta timp. Pentru că știam aceleași citate din South Park și ne enervam sistematic în pauze făcând ca girafa pe moarte, cu mâinile împreunate la gură și cu coatele apărându-ne coastele de loviturile care veneau, tot de la noi. Cu faptul împlinit, acum fiecare trebuie să plătească cumva. Unii prea puțin. Alții prea mult.

E crunt. Pentru că ți-am zis că nu e sănătos să mă gândesc la asta, dar o fac. E nedrept ca lumea să meargă mai departe și tu să te oprești. Pe bune. Vroiam să mai beau o bere cu tine. Să ne amintim cum era când eram mici. Când o enervam pe dirigintă până făcea tensiune și ne amenința că ne cheamă părinții la școală. Și tu răspundeai nonșalant „Și?”

Sau de data aia când am ieșit la biliard după capacitate, când totul era gata și totul stătea să înceapă.

Când beam prea multe două beri în rockotecă și făceam pogo, în fiecare săptămână, pe aceleași trei piese.

De prima zi din liceu când nu ne-am găsit clasa. Și l-am întrebat unde e IX B pe dirigintele nostru, pe care noi încă nu-l știam, care intra în clasă. Și el ne-a zis că nu știe, doar ca să râdă de noi când, într-un final, am ajuns la oră.

De dimineața aia, când aveam mate de la 7 și am dat culegerea la tot rândul din spate, ca să scrie „La mulți ani!” pe ea. Și după ce ne-am semnat toți, mi-ai zis că sunt un tâmpit, că aia e culegerea dirigului și m-ai ajutat apoi să șterg cu pic și corector.

De data aia când ne-am certat ușor, de la nu știu ce, și eu, din obișnuință, ți-am zis ceva de niște dumnezei. Și tu m-ai pocnit peste față, supărat, și mi-ai explicat prietenește că există doar un singur dumnezeu,

Și atunci, și acum, am mari dubii privind asta. Cine ar face așa ceva? Pedeapsa asta e nedreaptă pentru toți. Pentru unii mai mult. Pentru alții prea mult.

Și țin minte cu plăcere tot ce a fost. Că a fost frumos. Și așteptam să mai fie. Cândva. Când toate treburile astea, cică de om mare, se terminau. Și aveam din nou timp să chiulim de la ultima oră și să tragem o țigară, ca pe vremuri.

Aseară a plouat pe bună dreptate. Știi vorba aia.

Iar ăsta e ultimul rând. „De ce?” e o întrebare la care nimeni nu are răspuns. Și poate că așa e cel mai bine. Așa rămâne doar ce-a fost frumos. Adică tot.

Alin, asta-i pentru tine, prietene.

2 gânduri despre „Scrisoare fără alinare

  1. Dumnezeu sa-l ierte! Sunt socat, chiar daca nu am mai pastrat legatura, imi aduc aminte cu bucurie de vremurile pe cand eram prieteni. Avea un suflet extrem de bun. Era un prieten adevarat care la nevoie te sustinea. Imi pare rau, nespus de rau…nu-mi vine sa cred… Dumnezeu sa te aiba in paza acolo unde esti, Alin!

Lasă un răspuns

